‘כוויות שבת’ במגזר החרדי: כיצד מונעים פציעות ואיך מקבלים פיצוי

עו"ד מאור גלבוע סוקר את תופעת 'פציעות השבת' הפוקדת את המגזר החרדי.

עו"ד מאור גלבוע סוקר את תופעת 'פציעות השבת' הפוקדת את המגזר החרדי, מעניק מספר רב של טיפים ודרכים למנוע את האסונות - וסוקר גם את מסלולי הפיצוי העומדים לרשות הורים שילדיהם נפצעו

תופעה קשה של פציעות שבת פוקדת את המגזר החרדי. לתופעה הזו ישנם מספר גורמים – ומסתבר שיישום מספר פתרונות קלים עשויים למנוע את רוב התאונות.

לפני מספר שבועות נכוותה ילדה חרדית בת 6 מקרית גת, ממים רותחים שנשפכו עליה. קומקום חשמלי שהוצב על השיש במטבח נפל וגרם לה לכוויות קשות בפלג גופה העליון. היא הובהלה לטיפול רפואי בבית חולים. בסמיכות זמנים לכך, נכווה גם ילד בן חמש מבני ברק. הילד פונה במצב קשה עם כוויות דרגה ב׳ בפלג גופו העליון לבית החולים. הוא  נכווה קשות בפניו ובגופו מדוד מים חמים של שבת.

מקרה דומה ארע לאחרונה לפעוט כבן שנה וחצי מבני ברק, שנכווה בליל שבת בפלג גופו העליון עקב סיר תבשיל שנפל עליו וגרם לו לכוויות בדרגה בינונית.

עו”ד מאור גלבוע, העוסק בתביעות נזיקין – הוא עד לעשרות מקרים דומים הפוקדים בתים דתיים וחרדיים בכל שבת ובחגים. לדבריו, בבית החולים הדסה ישנה מחלקה שלמה המאכלסת כמדי שבת עשרות ילדים שנכוו כתוצאה מנוזלים ותבשילים רותחים – שנשפכו עליהם ממיחמי שבת ומסירי תבשילים שהונחו בצורה רשלנית ולא בטיחותית על השיש.

להמשך קריאה באתר חרדי10

כתבות נוספות

לכל הכתבות